8. aprīlī notika pirmā mācību ietekmes novērtējuma darbnīca, pulcējot ap 20 dalībnieku no dažādām valsts pārvaldes iestādēm, lai kopīgi ar INTEA speciālistiem uzsāktu darbu pie efektīvas un mērķtiecīgas mācību ietekmes novērtēšanas pieejas izstrādes.
Darbnīcas laikā tika uzsvērts, ka mācību ietekmes novērtējums nav tikai atzīmes pie anketām. Ir jāsāk ar mācību mērķa noteikšanu, un procesā jāvērtē gan saturiskā kvalitāte, gan mācību forma, gan izpildījums — ar mērķi saprast, vai iegūtās zināšanas tiek izmantotas praksē un kā tās ietekmē gan darbinieku, gan organizācijas ikdienu.
Praktiskajā daļā dalībnieki darbojās grupās, analizējot konkrētus mācību piemērus un nosakot mērķus, galvenos snieguma rādītājus (KPI), mācību veidu un rezultātu mērīšanas pieejas individuālā, organizācijas un sabiedrības līmenī — balstoties uz Kirkpatrika un Filipsa modeļu struktūru un prezentācijā apskatīto metodiku.
Diskusijās skaidri iezīmējās vajadzība mainīt priekšstatus par mācīšanos publiskajā pārvaldē. Kā norādīja PhD Liene Valdmane: “Mēs vēlamies gudrus, izglītotus kolēģus, taču nevēlamies, lai tie velta laiku mācībām. Mums ir jāmaina uzskats par to, kas ir mācīšanās.”
Lai mācību ietekme būtu jūtama un novērtējama, būtiska ir vadītāju iesaiste un vēlme izmantot mācību rezultātus stratēģisku lēmumu pieņemšanā. Projekta ietvaros tiks izstrādāta publiskajai pārvaldei pielāgota mācību ietekmes novērtēšanas metodika un rokasgrāmata praktiskai mācību novērtēšanai. Kopīgs darbs turpināsies nākamajās tikšanās reizēs, kas notiks maija sākumā.