Digitālo vēstnešu karte

Kas ir digitālais vēstnesis? 

Vēstnesis ir Publiskās pārvaldes digitālās akadēmijas projekta palīgs, kurš ir publiskās pārvaldes (valsts tiešās pārvaldes iestādes, neatkarīgās iestādes, pašvaldību administrācijas, iestādes un aģentūras darbinieks) darbinieks, un veicina digitālās transformācijas idejas savā organizācijā, atbalsta kolēģus digitālo inovāciju ieviešanā un ir starpnieks starp tehnoloģijām, digitālajiem procesiem un cilvēkiem.

Kopumā ir 203 digitālie vēstneši. ( datums)

Esi ieinteresēts veicināt digitālo prasmju attīstību savā iestādē un piedalīties digitālās pārveides procesos? Lai pievienotos Digitālo vēstnešu kopienai, aicinām Tevi aizpildīt īsu aptaujas anketu, kura pieejama šeit: https://forms.office.com/e/GDypxpyHhQ 

Tava dalība ir svarīga kopienas attīstībai un digitālās pārveides veicināšanai!

“Digitālā vēstneša stāsts”

Šo stāstu mērķis bija definēt digitālā vēstneša lomas profilu, nosakot tai raksturīgās digitālās kompetences, uzdevumus, mērķus, sadarbības partnerus, kā arī izprast sāpju punktus un nepieciešamo atbalstu. Tā kā digitālā vēstneša loma ir jauna un kopiena vēl tikai veidojas, tādēļ stāsti palīdzēs stiprināt gan digitālo vēstnešu lomu, gan veidot vienotu un aktīvu kopienu.

Viss apkopotais materiāls tapis digitālo vēstnešu pašu radītā procesā, iezīmējot pirmās digitālo vēstnešu identitātes aprises – gan kopējā līmenī, gan lomai specifiskās mazākās grupās.

Anna, digitālā vēstnese, veicina digitālās pārmaiņas pašvaldībā, analizējot iestādes procesus un piedāvājot risinājumus to efektivizēšanai. Viņa palīdz darbiniekiem apgūt digitālās prasmes, informē par jaunām tehnoloģijām un aizstāv nepieciešamību pēc digitālās transformācijas.

Mērķis: nodrošināt efektīvus, modernus procesus un panākt, ka darbinieki pārliecinoši izmanto digitālos rīkus ikdienā, lai iestāde attīstītos un spētu veiksmīgi pielāgoties pārmaiņām.

Sadarbības partneri: Anna sadarbojas ar VAS Digitālo akadēmiju, vadību, ekspertiem, IT speciālistiem, VARAM un mācību platformām, lai īstenotu savu misiju. Viņa dalās informācijā ar darbiniekiem un klientiem, lai veicinātu mācīšanās kultūru.

Šķēršļi un izaicinājumi: Viņa saskaras ar darbinieku pretestību, bailēm no pārmaiņām, vadības atbalsta trūkumu un resursu ierobežojumiem. Daudzi nevēlas mainīties vai apgūt jaunas prasmes, izrādot stagnāciju.

Vajadzības pēc attīstības un atbalsta: Anna regulāri papildina savas zināšanas, piedaloties VAS Digitālās akadēmijas kursos, apmainoties pieredzē ar citiem digitālajiem vēstnešiem un saņemot ekspertu padomus. Viņai ir nepieciešams vienots darbības plāns, regulāra atbalsta sistēma un aktuāla informācija, lai veicinātu iestādes izaugsmi.

Misija: Viņas darbs nodrošina to, ka pašvaldība kļūst par efektīvu, digitāli attīstītu organizāciju, kas spēj pielāgoties nākotnes izaicinājumiem.

Mārtiņš, pašvaldības IT jomas digitālais vēstnesis, pārzina savas darba vietas digitālos risinājumus un to potenciālos uzlabojumus. Viņš popularizē modernās tehnoloģijas, virza digitālo pārveidi un iedvesmo kolēģus, palīdzot viņiem apgūt jaunās sistēmas. Mārtiņš pastāvīgi interesējas par inovācijām un “atnes” digitālos jaunumus, iedvesmojot pārējos uz digitālo transformāciju.

Mērķi: Viņa mērķis ir padarīt pašvaldību digitāli aktīvu, radīt atvieglotu darba procesu un piedāvāt labākos risinājumus gan darbiniekiem, gan iedzīvotājiem. Mārtiņš vēlas, lai pašvaldība spētu nodrošināt ērtu un ātru piekļuvi informācijai, kā arī veicināt digitālās tehnoloģijas kā neatņemamu darba kultūras daļu.

Sadarbības partneri: Mārtiņš cieši sadarbojas ar pašvaldības darbiniekiem, kolēģiem un nodaļu vadītājiem, lai popularizētu digitālos risinājumus un ieviestu tos praksē. Viņš iegūst padziļinātas zināšanas no IT speciālistiem, ekspertiem, tehnoloģiju portāliem un ārpakalpojuma sniedzējiem, kā arī uztur sakarus ar CERT un izmanto mākslīgā intelekta risinājumus, lai veicinātu drošību un efektivitāti.

Šķēršļi un izaicinājumi: Viņš darbā bieži sastopas ar budžeta ierobežojumiem un pārāk mazu komandu, kas apgrūtina lielāku projektu ieviešanu. Daļa kolēģu izrāda pretestību pārmaiņām, jo viņi ir pieraduši strādāt ierastajā veidā, un mazā atsaucība digitālajām mācībām kavē progresu. Mārtiņam ir grūtības pārliecināt vadību par resursu nepieciešamību digitalizācijas procesā.

Attīstības un atbalsta vajadzības: Mārtiņam nepieciešams atbalsts no digitālo vēstnešu komūnas, kur dalīties ar pieredzēm un idejām, kā arī regulāra info aprite par jaunākajām tehnoloģiju tendencēm. Viņam būtu vērtīgi piedalīties Digitālās akadēmijas pasākumos un izmantot digitālo vēstnešu rokasgrāmatas. Papildu atalgojums un lomas prestižs palīdzētu motivēt un atzīt digitālā vēstneša darbu.

Viņa misija ir ne tikai uzlabot tehnoloģiskos risinājumus, bet arī veidot pašvaldību par modernu un inovatīvu iestādi, kur digitālās attīstības pieņemšana kļūst par ikdienas normu.

Laura, digitālā vēstnese pašvaldības pakalpojumu jomā, iedrošina iedzīvotājus izmantot e-pakalpojumus, informējot par pieejamajām iespējām un saprotot, kurus procesus nepieciešams digitalizēt. Viņa seko līdzi tehnoloģiju attīstībai un lietotāju paradumiem, vienlaikus uzklausot un apkopojot vajadzības gan no pakalpojumu ņēmējiem, gan sniedzējiem. Lauras galvenais uzdevums ir nodrošināt sadarbību starp pakalpojumu īpašniekiem un iedzīvotājiem, lai veicinātu pozitīvas izmaiņas.

Mērķi: Laura tiecas panākt, lai visi pašvaldības pakalpojumi būtu pieejami tiešsaistē, un iedzīvotāji varētu ērti un efektīvi veikt elektronisko dokumentu apriti. Viņas mērķis ir palielināt e-pakalpojumu lietotāju skaitu par noteiktu % un iegūt atgriezenisko saiti no iedzīvotājiem, lai uzlabotu pakalpojumus. Galvenais ir izveidot piekļūstamus un resursus taupošus risinājumus, kas celtu iedzīvotāju digitālās prasmes un padarītu pakalpojumus pieejamākus visiem, ne tikai IT speciālistiem.

Sadarbības partneri: Laura cieši sadarbojas ar citām nodaļām, pašvaldības iestādēm, IT daļu, kā arī vadību un sabiedrisko attiecību daļu, lai informētu un koordinētu e-pakalpojumu ieviešanu. Viņa sadarbojas arī ar pakalpojumu sniedzējiem un saņēmējiem, un gūst pieredzi no citām pašvaldībām un pašvaldības organizācijām.

Šķēršļi un izaicinājumi: Laurai bieži nākas saskarties ar pretestību pārmaiņām gan no pakalpojumu sniedzējiem, gan no vadības, kā arī ar budžeta un laika trūkumu. Dažreiz pietrūkst stratēģijas un vadības atbalsta, kā arī ir sarežģījumi ar integrāciju starp dažādām sistēmām. Viņas ikdienu sarežģī arī lielā pamatdarba slodze, kas kavē veltīt vairāk laika digitālajai transformācijai.

Attīstības un atbalsta vajadzības: Laurai nepieciešamas grupas apmācības un praktiskās meistarklases, kas sniegtu reālus risinājumus, kā uzlabot pakalpojumu digitalizāciju. Viņai vajadzīgs emocionālais atbalsts un ieinteresētība no kolēģiem un vadības, kā arī komunikācijas prasmes, lai pārliecinātu citus par pārmaiņu nepieciešamību. Dizaina domāšanas metodes palīdzētu viņai efektīvāk iesaistīt visas puses pārmaiņās un nodrošinātu veiksmīgāku pakalpojumu digitalizāciju.

Misija: Laura ne tikai uzlabo pašvaldības pakalpojumus, bet arī iedvesmo citus pieņemt digitālās pārmaiņas, veicinot ērtāku un pieejamāku dzīvi iedzīvotājiem.

Jānis, digitālais vēstnesis valsts iestādes administrācijā, dziļi izprot iestādes vajadzības, iespējas un riskus, kas saistīti ar digitālajām pārmaiņām. Viņš sistemātiski seko tirgus attīstībai, apzinot jaunas iespējas efektīvāku tehnoloģiju ieviešanai. Jāņa uzdevums ir ne tikai sniegt atbalstu, informēt un motivēt kolēģus, bet arī iedrošināt viņus iesaistīties digitālās transformācijas procesos.

Mērķi: Jāņa mērķis ir padarīt savu iestādi par digitālo līderi valsts pārvaldē, veicinot darbības efektivitāti un pastāvīgu attīstību. Viņš vēlas, lai iestāde kļūtu par paraugu inovācijās, pārņemot labākās digitālās prakses un atbalstot darbinieku izaugsmi.

Sadarbības partneri: Jānis sadarbojas ar vadību, darbiniekiem un citiem digitālajiem vēstnešiem iestādē, lai nodrošinātu vienotu pieeju digitālajām pārmaiņām. Viņa sadarbības partneri ir arī sabiedrība, mācībspēki, ārvalstu partneri un Digitālā akadēmija, kas sniedz nepieciešamos resursus un padziļina viņa zināšanas par globālajām tendencēm.

Šķēršļi un izaicinājumi: Jānis bieži sastopas ar resursu trūkumu, piemēram, nepietiekamu finansējumu vai personāla nepietiekamību. Kolēģu neizpratne un atbalsta trūkums kavē digitālo iniciatīvu ieviešanu, un viņš bieži saskaras ar problēmām, ko rada mainīgā vide un sadarbības trūkums starp iestādēm.

Attīstības un atbalsta vajadzības: Lai efektīvi veiktu savus pienākumus, Jānis regulāri attīsta savas kompetences un piedalās pieredzes apmaiņā gan vietējā, gan starptautiskā līmenī. Viņam nepieciešamas mācību iespējas, kas būtu viegli pieejamas un ļautu izkopt prasmes, nepārslogojot viņa darbu. Jānis arī vēlas piedalīties kopienās un forumos, kur viņš var dalīties ar idejām un saņemt atbalstu no citiem digitālajiem vēstnešiem. Slodzes balanss ir būtisks, lai viņš spētu veiksmīgi realizēt savas iniciatīvas un turpināt virzīt iestādi uz priekšu.

Misija: Viņa darbs veicina valsts iestādes pāreju uz digitālo pārvaldi, kas kļūst par piemēru visai sabiedrībai.

Linda, digitālā vēstnese valsts pakalpojumu jomā, ir centrālā figūra digitālo pārmaiņu ieviešanā valsts iestādē. Viņa veicina digitālo transformāciju organizācijās, izstrādājot stratēģijas un sniedzot konsultācijas par digitālajiem procesiem. Lindas mērķis ir nodrošināt, ka valsts pakalpojumi kļūst ilgtspējīgi, efektīvi un lietotājcentrēti, atbilstot gan iedzīvotāju, gan sabiedrības vajadzībām. Viņa nepārtraukti pēta tirgus attīstību un jaunākās tehnoloģijas, lai uzturētu savu organizāciju un kolēģus informētus un sagatavotus nākotnes izaicinājumiem.

Mērķi: Lindas galvenais mērķis ir izveidot digitālās pārvaldes ekosistēmu, kur pakalpojumi būtu ērti lietojami un pielāgoti iedzīvotāju vajadzībām. Viņa vēlas iedibināt digitālo transformāciju kā "evaņģēliju" – t.i., nodrošināt, ka digitalizācijas vērtības tiek saprastas un pieņemtas kā neatņemama sabiedrības un valsts pakalpojumu daļa.

Sadarbības partneri: Linda sadarbojas ar citām valsts iestādēm, ekspertiem, un sociālajiem partneriem, lai nodrošinātu veiksmīgu un saskaņotu digitālo pārmaiņu ieviešanu. Viņa aktīvi sadarbojas arī ar digitālajiem uzņēmumiem un citiem digitālajiem vēstnešiem, lai apmainītos ar idejām un ieviestu labākos risinājumus valsts pakalpojumu uzlabošanai. Būtiski ir arī nodrošināt sabiedrības vajadzību apzināšanu, jo tieši iedzīvotāji ir galvenā pakalpojumu mērķa grupa.

Šķēršļi un izaicinājumi: Linda bieži sastopas ar atbalsta trūkumu no vadības vai kolēģiem, kas nereti liek viņai justies nesaprastai. Viņai trūkst arī resursu – gan laika, gan finansējuma, lai realizētu visus nepieciešamos projektus. Projektu ierobežojumi un plašais lauks, kuru viņai nepieciešams aptvert, rada papildu slodzi. Dažkārt viņa sastopas ar normatīviem ierobežojumiem, kas kavē inovatīvu ideju īstenošanu.

Attīstības un atbalsta vajadzības: Lai Linda varētu veiksmīgi pildīt savus pienākumus, viņai ir nepieciešams spēcīgs vadības atbalsts un papildu finansējums, kas palīdzētu efektīvāk realizēt projektus. Tāpat būtiska ir mācību pieejamība, lai Linda un viņas kolēģi varētu pastāvīgi pilnveidot savas digitālās prasmes un ieviest jaunākos risinājumus valsts pakalpojumu nodrošināšanā.

Misija: Lindai ir ambīcija padarīt valsts pakalpojumus pieejamākus un mūsdienīgākus visiem iedzīvotājiem, vienlaikus uzlabojot procesu efektivitāti un nodrošinot valsts pārvaldes digitalizācijas ilgtspēju.

Elīna, digitālā vēstnese cilvēkresursu vadības jomā, ar aizrautību darbojas, lai atbalstītu darbiniekus digitālās transformācijas procesā. Viņas ikdienas uzdevums ir pārliecināt vadības komandu par cilvēkresursu procesu digitalizācijas nepieciešamību un nodrošināt to, ka šie procesi kļūst automatizēti, vienkāršoti un efektīvi. Viņa arī plāno mācību un attīstības programmas, lai palīdzētu darbiniekiem apgūt jaunās prasmes, un regulāri informē viņus par procesu jaunumiem. Elīna ir ne tikai pārmaiņu dzinējspēks, bet arī starpnieks starp vadību un personālu, nodrošinot veiksmīgu komunikāciju un atbalstu.

Mērķi: Elīnas galvenais mērķis ir atvieglot HR resursus, padarot personālvadības procesus automatizētākus un efektīvākus. Viņa cenšas sniegt visaptverošu atbalstu darbiniekiem, lai pārmaiņas notiktu gludi un bez pretestības, vienlaikus paaugstinot valsts pārvaldes prestižu sabiedrībā. Viņa tic, ka digitālā transformācija var būt izšķiroša valsts pārvaldes attīstībā.

Sadarbības partneri: Elīna cieši sadarbojas ar citiem digitālajiem vēstnešiem, kā arī ar digitālajām organizācijām, IKT konsultēšanas uzņēmumiem un IKT programmu izstrādātājiem. Viņa saņem atbalstu no vadības un darbiniekiem, kā arī no mācību uzņēmumiem, lai nodrošinātu darbiniekiem nepieciešamās prasmes un zināšanas.

Šķēršļi un izaicinājumi: Elīna bieži saskaras ar vadības un darbinieku pretestību pārmaiņām, kā arī ar informācijas trūkumu no vadības puses par digitalizācijas procesiem. Bieži vien viņai jārisina problēmas, kas saistītas ar kompetenču vai zināšanu trūkumu personālam, un, protams, finansējuma trūkums var būt liels šķērslis tehnoloģisko risinājumu ieviešanai. Turklāt tehnoloģiskie risinājumi dažkārt noveco, pirms tie tiek pilnībā ieviesti, kas rada problēmas procesā.

Attīstības un atbalsta vajadzības: Lai Elīna varētu veiksmīgi virzīt digitālās pārmaiņas, viņai nepieciešamas regulāras mācības un apmācības dažādu digitālo rīku izmantošanā, jo īpaši, lai izveidotu materiālus dažādām vecuma grupām. Viņa vēlas vadības atbalstu, kā arī darbinieku atvērtību pārmaiņām. Regulāra procesu pārskatīšana un efektivizēšana ir būtiska, lai nodrošinātu nepārtrauktu uzlabošanos. Konsultāciju uzņēmumi un digitālo vēstnešu kopiena ir nozīmīgi atbalsta avoti, lai dalītos pieredzē un labākajās praksēs. Turklāt viņa uzsver vienotu vadlīniju nepieciešamību valsts pārvaldēm, lai nodrošinātu nepārtrauktību un skaidrus norādījumus digitalizācijas procesā.

Misija: Elīna ir pārliecināta, ka viņas darbs var radīt fundamentālas pārmaiņas, padarot personālvadības procesus efektīvākus un ļaujot valsts pārvaldei darboties moderni un digitāli attīstīti.

Artūrs, digitālais vēstnesis valsts IT jomā, ir iedvesmojoša personība, kura misija ir informēt, iedvesmot un atbalstīt kolēģus un vadību digitālās transformācijas ceļā. Artūra uzdevums ir ne tikai būt par sadarbības tiltu starp tehnoloģiju pasauli un valsts pārvaldi, bet arī iedrošināt un sarunāties ar dažādām pusēm, lai kopīgiem spēkiem virzītu IT inovācijas. Viņš pastāvīgi sniedz atbalstu, motivējot cilvēkus saskatīt iespējas, ko piedāvā digitalizācija, vienlaikus rūpējoties, lai pārmaiņas notiktu draudzīgā un atvērtā vidē.

Mērķi: Artūrs tiecas veicināt valsts digitālo transformāciju, padarot to par efektīvu un pozitīvu pieredzi visiem iesaistītajiem. Viņš uzskata, ka pārmaiņām jānotiek ne tikai tehniski, bet arī labvēlīgā gaisotnē, kurā katrs jūtas atbalstīts. Viņa mērķis ir ne tikai virzīt tehnoloģiju ieviešanu, bet arī izveidot sekotāju kopienu – cilvēkus, kuri aizrautīgi atbalsta digitālās pārmaiņas.

Sadarbības partneri: Lai sasniegtu savus mērķus, Artūrs cieši sadarbojas ar procesu vadītājiem, lietotājiem, lēmumu pieņēmējiem, kā arī ar IT nozari – uzņēmumiem, kas palīdz ieviest jaunas tehnoloģijas. Artūrs bieži konsultējas arī ar citiem digitālajiem vēstnešiem, daloties ar labākajām praksēm un iegūstot jaunas dejas, kas palīdz viņa darbā.

Sāpju punkti: Tomēr Artūra ceļš nav vienkāršs. Viņš bieži sastopas ar vadības neieinteresētību vai lietotāju pretestību pārmaiņām. Digitālās pārmaiņas bieži kavē arī naudas trūkums, kas nepieciešama mācībām un jaunām tehnoloģijām, kā arī laika trūkums un nepietiekami resursi – mazā komanda nereti apgrūtina lielāku projektu realizāciju.

Attīstības un atbalsta vajadzības: Lai sekmīgi turpinātu digitālās transformācijas ceļu, Artūrs vēlas vairāk iespēju piedalīties tīklošanās forumos un pieredzes apmaiņas kursos, kur varētu satikt līdzīgi domājošus profesionāļus un uzlabot savas prasmes. Viņš uzskata, ka regulāra pieredzes apmaiņa ir galvenais veids, kā gūt jaunas idejas un saglabāt motivāciju pārmaiņu ceļā.

Misija: Artūrs ir pārliecināts, ka ar laiku viņa pūles nesīs augļus un valsts iestādes kļūs par digitālajiem līderiem, kur inovācijas kļūs par ikdienu, un sabiedrība labprāt sekos viņa uzsāktajam virzienam.

Māra, digitālais vēstnesis mācību projektu koordinēšanā, ir enerģiska un aizrautīga. Viņas loma ir veicināt mācīšanos un attīstību savā iestādē, nodrošinot, ka darbinieki apgūst nepieciešamās prasmes un tehnoloģijas. Māra regulāri komunicē ar VAS un iestādes personālu, veicina projekta popularizēšanu un iedvesmo darbiniekus iesaistīties mācībās.

Viņa rūpējas par dalībnieku pieteikšanos un apkopo nepieciešamo informāciju, analizējot datus, lai saprastu, kuras mācības ir visnepieciešamākās. Māra strādā cieši ar citām struktūrvienībām, lai nodrošinātu, ka mācību procesi notiek digitāli un efektīvi.

Mērķi: Māras galvenais mērķis ir panākt, lai iestādes personāls būtu motivēts piedalīties mācībās. Viņa vēlas, lai vismaz 50% darbinieku gada laikā apmeklētu mācības un apgūtu prasmes, kas ļauj viņiem pastāvīgi izmantot digitālos rīkus. Māra tic, ka, efektīvi plānojot un īstenojot mācības, viņa var palīdzēt iestādei kļūt par modernu un digitāli attīstītu organizāciju.

Sadarbības partneri: Māras darbs ir balstīts uz sadarbību. Viņa regulāri strādā ar VAS atbildīgajiem, iestādes struktūrvienībām un personālu, kā arī citām iestādēm, lai nodrošinātu, ka mācības notiek savstarpēji koordinēti un atbilst darbinieku vajadzībām.

Sāpju punkti: Tomēr Mārai nākas saskarties ar izaicinājumiem. Viņas sastopas ar nemotivētu personālu un vadītājiem, kuri nevēlas atbrīvot darbiniekus no darba pienākumiem, lai viņi varētu mācīties. Māra arī saskaras ar digitālo prasmju trūkumu un nepiemērotām informācijas sistēmām, kas apgrūtina mācību plānošanu un īstenošanu.

Attīstības un atbalsta vajadzības: Lai veiksmīgi turpinātu savu darbu, Māra vēlētos pilnveidot savas kompetences, iegūt dziļākas zināšanas digitālo rīku apguvē un projektu vadībā. Viņa vēlas pārņemt labās prakses no citiem digitālajiem vēstnešiem un gūt pieredzi no starptautiskām apmaiņas programmām. Māra uzskata, ka veiksmīga digitālo rīku nodrošināšana un atbilstošas licences varētu ievērojami atvieglot viņas darbu. Viņa arī redz lielu vērtību labbūtības pasākumos, kas palīdzētu darbiniekiem justies novērtētiem un iesaistītiem.

Misija: Māra ir apņēmības pilna veicināt mācību kultūras attīstību savā iestādē, nodrošinot, ka darbinieki jūtas motivēti un spēj pielāgoties digitālajām pārmaiņām. Viņa tic, ka pastāvīga attīstība ir atslēga uz iestādes izaugsmi un panākumiem.

Edgars ir digitālais vēstnesis, kurš specializējas mācību sistēmu izstrādē un pilnveidošanā. Viņš ir atbildīgs par mācību sistēmas vajadzību definēšanu, izstrādājot tās biznesa procesus un pastāvīgi pārbaudot un pielāgojot šos procesus, lai tie atbilstu mainīgajām vajadzībām.

Uzdevumi: Edgars sāk ar mācību sistēmas vajadzību apzināšanu un izpēti, lai saprastu, kādas funkcijas un īpašības ir nepieciešamas, lai atbalstītu efektīvu mācību procesu. Viņš izstrādā sistēmas biznesa procesus, nodrošinot, ka tie ir optimāli un efektīvi. Pēc tam viņš pastāvīgi pārbauda, pielāgo un inovē šos procesus, lai tie atbilstu lietotāju vajadzībām un tehnoloģiju attīstībai.

Mērķi: Edgara galvenie mērķi ir izveidot plaši lietojamu un lietotājam draudzīgu sistēmu, kas palīdz paaugstināt valsts pārvaldes nodarbināto kvalifikāciju un uzlabot viņu sniegumu. Viņš vēlas nodrošināt, lai sistēma būtu ne tikai tehniski izcilā stāvoklī, bet arī lietotājiem viegli saprotama un pieejama.

Sadarbības partneri: Edgaram ir svarīgi sadarboties ar dažādām ieinteresētajām pusēm. Viņš strādā cieši ar iestādes vadības komandu un finanšu vadītāju, lai nodrošinātu, ka sistēmas izstrāde atbilst budžeta prasībām. Viņš konsultējas ar darbiniekiem, kuri būs sistēmas lietotāji, lai saprastu viņu vajadzības. IT izstrādātāji un piegādātāji palīdz realizēt tehniskos risinājumus, savukārt pasniedzēji, mediji, NVO un citi komunikācijas pakalpojumu sniedzēji palīdz ar sistēmas popularizēšanu un mācību materiālu izstrādi. Edgars arī sadarbojas ar valsts iestāžu personāla speciālistiem un mācību projektu koordinatoriem, lai nodrošinātu, ka mācību sistēma ir integrēta pārvaldes procesos.

Sāpju punkti: Edgaram ir jārisina vairāki izaicinājumi, tostarp atšķirīgi iestāžu procesi un vajadzības, kas var apgrūtināt sistēmas universalitāti. Viņš saskaras ar skepse un pretestību no lietotājiem, kas var ietekmēt viņu motivāciju. Viņam ir jāņem vērā budžeta ierobežojumi, un bieži iepirkumu procesi var būt ilgstoši un sarežģīti, kas var kavēt progresu.

Attīstības un atbalsta vajadzības: Lai veiksmīgi pildītu savu lomu, Edgaram nepieciešama kompetenču attīstība, kas ir saistīta ar viņa profilu un lomu. Viņam ir svarīgi piedalīties pieredzes apmaiņā ar citiem digitālajiem vēstnešiem, lai iegūtu jaunākās zināšanas un labāko praksi. Edgaram ir jāsaņem citu pušu atbalsts, lai labāk izprastu lietotāju vajadzības. Viņam ir nepieciešams papildu finansējums, lai nodrošinātu, ka projekts ir finansiāli dzīvotspējīgs, kā arī prēmijas un piemaksas, lai atzītu viņa ieguldījumu un papildu darbu.

Misija: Edgars ir apņēmības pilns nodrošināt, ka mācību sistēma tiek izstrādāta un īstenota augstākajā kvalitātē, veicinot efektīvu mācību procesu un palīdzot valsts pārvaldei attīstīties atbilstoši digitālā laikmeta prasībām.

Digitālo vēstnešu rubrika

Jautājumu gadījumā 

Kristiāna Šūpole

Publiskās pārvaldes digitālās akadēmijas projekta mācību koordinatore
kristiana.supole [at] vas.gov.lv