Otrajā ceturksnī Digitālā akadēmija veiksmīgi turpināja savu darbību, organizējot piecus vebinārus un vienu konferenci, kas kopumā pulcēja aptuveni 7564 dalībnieku. Paralēli apmācībām notika intensīvs darbs pie digitālo prasmju un kompetenču ietvara izstrādes, lai veicinātu Latvijas publiskās pārvaldes digitālo prasmju attīstību nākotnē. Šīs iniciatīvas mērķis ir uzlabot valsts pārvaldes darbinieku digitālās prasmes, nodrošinot efektivitātes paaugstināšanu un prasmju līmeni visos pārvaldes līmeņos.
Lai noteiktu publiskās pārvaldes vajadzības digitālās transformācijas atbalstam, tika veiktas dažādas aktivitātes:
- Veiktas 28 intervijas ar dažādu līmeņu amatu darbiniekiem, iestāžu vadītājiem, privātā un nevalstiskā sektora pārstāvjiem, kā arī sabiedrības locekļiem.
- Sniegta informācija par digitālo prasmju un kompetenču izstrādes mērķiem un procesu Digitālās akadēmijas vēstnešiem.
- Organizētas piecas tematiskās darbnīcas ar kompetenču ietvara potenciālajiem lietotājiem.
- Notikušas piecas tematiskās darbnīcas un trīs darba grupu sanāksmes.
Rezultātā tika identificētas sešas galvenās kompetenču jeb prasmju dimensijas.
Izstrādātais digitālo prasmju un kompetenču ietvars tiks pilotēts un ieviests Latvijas publiskajā pārvaldē līdz 2026. gada 1. jūnijam, lai uzlabotu darbinieku digitālās prasmes un veicinātu valsts pārvaldes efektivitāti. Plānots arī turpināt izglītojošus pasākumus un apmācības, lai nodrošinātu vienotu izpratni un prasmju līmeni visos pārvaldes līmeņos.
Vēlamies pateikties ikvienam dalībnieka par aktīvu dalību Digitālās akadēmijas vebināros un konferencēs. Šajā pusgadā īpaši aktīvi piedalījās Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Lauku atbalsta dienesta, Centrālā finanšu un līgumu aģentūras, Iekšlietu ministrijas Informācijas centra, Valmieras novada pašvaldības, Latvijas Republikas prokuratūras, Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes darbinieki. Ikviens dalībnieks piedaloties pasākumos izrādīja apņēmību pilnveidot savas digitālās prasmes, tas tikai apliecina viņu vēlmi attīstīties un sekmēt savas iestādes izaugsmi.
Aicinām ikvienu publiskās pārvaldes darbinieku aktīvi sekot līdzi Valsts administrācijas skolas īstenotajam projektam “Publiskās pārvaldes digitālā akadēmija” un piedalīties organizētajās aktivitātēs, lai turpinātu savu izaugsmi, attīstību un papildinātu savas zināšanas par digitālajām aktualitātēm.